YENİ MEZUN VE MEZUN DURUMUNDAKİ ÖĞRENCİLERİN LİSANS PROGRAMLARI İLE SON 3 DÖNEM ZORUNLU OLARAK UYGULANAN ÇEVRİMİÇİ (UZAKTAN) ÖĞRETİM HAKKINDA GÖRÜŞLERİ İÇİN SORMACA (ANKET)

Bu anket Bilgisayar Mühendisleri Odası (BMO) tarafından bilgisayar , bilgisayar bilimleri , bilgisayar ve enformatik, bilgisayar sistemleri , bilgisayar ve kontrol yazılım bilişim sistemleri , yazılım ve bilişim mühendisliği yeni mezun ve son sınıf öğrencilerinin lisans programları ile son 3 dönem zorunlu olarak uygulanan çevrimiçi (uzaktan) öğretim hakkındaki görüşlerini saptamak amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca lisans programları hakkında mezunların . ( nokta yerine virgül) öğretim üyelerinin ve sektör yöneticilerinin (proje yöneticileri) görüşleri de alınacaktır.
Anketi yanıtlamak için 15 dk. ayırmanız yeterli olacaktır. Görüşlerinizle sağlayacağınız katkı için teşekkür ederiz.

* işareti olan alanlar zorunludur
A. Kişisel Bilgiler
Genel Bilgiler
Mezun olduğunuz lise türü: *
Mezun olduğunuz / olacağınız üniversite: *
Mezun olduğunuz / olacağınız bölüm: *
B.Aşağıdaki maddelerde verilen duruma katılma derecenizi karşısında verilen cevap seçeneklerine göre veriniz

1: Hiç katılmıyorum
2: Katılmıyorum
3: Biraz katılıyorum
4: Katılıyorum
5: Tamamen katılıyorum

Mezun olunan / olunacak olan bölümünüzün programı...
1.a. …matematik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi sağlamıştır / sağlamaktadır. *
1.b. …fen disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi sağlamıştır / sağlamaktadır. *
1.c. …bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi sağlamıştır / sağlamaktadır. *
1.d. …bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
2.a. …karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
2.b. …uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
3.a. …karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlama becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
3.b. …modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
4. …modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
5. …bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü karmaşık problemlerin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
6.a. …disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
6.b. …bireysel olarak çalışma becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
7.a. …Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
7.b. …yabancı dilde etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
7.c. …Türkçe dilde etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
7.d. …etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
8.a. …yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
8.b. …bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
8.c. …mesleki alanda e- öğrenme materyalleri ve uzaktan eğitim kurslarına yönlendirerek kendi kendine öğrenme ve ön bilgilenme sağlama becerisi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
9.a. …etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
9.b. …mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
10.a. …proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
10.b. …girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık sahibi olma ve bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
11.a. …mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
11.b. …çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
11.c. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olma ve bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
12.a. Türevsel denklemler, integral hesapları, doğrusal cebir, istatistik ve olasılık konuları hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
12.b. Ayrık matematik konusu hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
13. Karmaşık elektrik ve elektronik cihazların, yazılımların ve donanım ve yazılım içeren sistemlerin tasarım ve analizi için gerekli matematik bilgisi, temel bilimler, bilgisayar bilimleri ve mühendislik bilimleri konularında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.a. Veri yapıları ve algoritma analizi konuları hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.b. Veri tabanı yönetim sistemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.c. İşletim sistemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.d. Yazılım mühendisliği hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.e. Bilgisayar mimarisi hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.f. Otomat kuramı hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.g. Gömülü Sistemler hakkında bilgi ve beceri kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
14.h. Alanda yeni gelişmeler hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *
15. Mesleğimle ilgili meslek odası (BMO) ve/veya Sivil Toplum Kuruluşları (STK) hakkında bilgi kazandırmıştır / kazandırmaktadır. *

C. Aşağıdaki maddelerde verilen duruma katılma derecenizi karşısındaki seçeneklere göre belirtiniz.

1: Hiç katılmıyorum
2: Katılmıyorum
3: Biraz katılıyorum
4: Katılıyorum
5: Tamamen katılıyorum

1. Üniversitedeki uygulamalı eğitimin kazanımları

a) Derslerin ilgiyle izlenmesi sağlanmıştır. *
b) Alanımdaki modern teknikleri/süreçleri öğrenmeme yardımcı olmuştur. *
c) Alanımdaki temel konuları anlamamı sağlamıştır. *

2. Bölümdeki akademik ortam

a) Araştırmaya katılmamı teşvik etmiştir. *
b) Bağımsız çalışmayı cesaretlendirmiştir. *
c) Araştırma projelerine (Üniversite / Tübitak / AB projesi gibi) katılmam için uygun olmuştur. *
d) Takım çalışması becerisi kazandırmıştır. *
e) Lisans üstü çalışmalara teşvik etmiştir. *

3. Üniversitedeki tasarım deneyimleriniz (Sistem tasarlama, ürün / yazılım tasarlama vb.)

a) Derslerdeki ödevlerden edinilmiştir. *
b) Derslerdeki laboratuvar çalışmalarından edinilmiştir. *
c) Bitirme projesinden edinilmiştir. *
d) Yapılan staj çalışmalarından edinilmiştir. *
e) Okurken çalıştığım şirket / kurumlardan edinilmiştir. *

4. Aşağıdaki konulara değinilme derecesi

a) Ulusal ve uluslararası mühendislik standartları *
b) Ekonomik ve mali konular *
c) Çevre bilinci *
d) Sağlık ve güvenlik *
e) Sosyal konular ve etik değerler *
f) Modern mühendislik uygulamalarındaki teknik ve aletlerin kullanımı *

5. Bölüm dersleri

a) İnsan ve toplum bilimleri derslerinin eğitiminizdeki önem derecesi *
b) Meslek-Tasarım derslerinin eğitiminizdeki önem derecesi *
c) Temel Bilimler derslerinin eğitiminizdeki önem derecesi *
d) Temel Mühendislik derslerinin eğitiminizdeki önem derecesi *
6. Yaşam boyu öğrenmeye ne derecede hazırlıklı olarak mezun oldunuz? *
7. Bölümün akademik düzeyini derecelendiriniz. *
8. Eğitim/öğretim yaşantınızın iş yaşamı gereklerini karşılama derecesi *

9. Lütfen, aldığınız eğitim-öğretimle ilişkili olarak genel bir değerlendirme yapınız.

a) Bilgisayar laboratuvarları (donanım ve yazılım) yeterliliği *
b) Ar-GE laboratuvarlarının yeterliliği *
c) Bölüm öğretim üyelerinin bilgi düzeyi ve mesleki gelişiminize katkısı *
d) Araştırma görevlilerinin bilgi düzeyi ve mesleki gelişiminize katkısı. *
e) Öğretim üyelerinden aldığınız danışmanlık hizmetinin (Ders, proje, kulüp ve diğer danışmanlıklar) eğitim hayatınıza olumlu etkisi *

10. Öğretiminiz sırasında yaptığınız stajı değerlendiriniz.

a) Mesleki alanımla ilgili uygulamalarda yeni teknikler, uygulamalar, araçlar kullanma becerisi kazandırdı. *
b) Stajyer öğrenciler için uygulamalı öğretim izlencesi iş yeri tarafından hazırlanmıştı. *
c) Bölümümde aldığım mesleki bilgileri stajda uygulama ortamı buldum. *
d) Staj yaptığım iş yerinin bana karşı ilgisinden memnun oldum. *
e) Staj süresi yeterliydi. *
11) Staj yeri bulma *
12) Staj yeri bulmak kolaydı *

D. GELECEKLE İLGİLİ PLANINIZ

1.Hangi sektörde çalışmayı düşünüyorsunuz / çalışıyorsunuz? (birden fazla seçim yapabilirsiniz.) *
2. Çalışmayı düşündüğünüz / Çalıştığınız unvanınız: *
3. Lisansüstü eğitim yapmayı düşünüyor musunuz? *
4. Mezuniyet sonrası yurt dışında eğitiminize devam etme gibi bir isteğiniz var mı? *
5. Mezuniyet sonrası yurt dışında çalışma planınız var mı? *
6. Yandal yaptınız mı? *
8. Öğrenci değişim programına katıldınız mı (Erasmus vb.) *
9. Mezun olduktan sonra ne kadar sürede iş bulmayı düşünüyorsunuz? *
MEZUN DURUMUNDAKİ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRİMİÇİ / UZAKTAN ÖĞRENME HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİ SAPTAMA
E) Çevrimiçi /uzaktan derslere bağlanırken kullandığınız bilişsel iletişim araçları, veri sağlayıcı türleri ile öğretim yönetim sistemleri ve ders araçlarını seçiniz.
Bilişsel İletişim Araçları *
Bu aracı edinme yöntemi *
Veri Sağlayıcı (İnternete Erişim) Türleri *
Veri Sağlayıcıya Erişim Yöntemleri *
İnternet erişim hızınız yeterli mi? *
Kullandığınız Öğretim Yönetim Sistemleri(ÖYS) ve ders araçları hangisi / hangileridir? *
Öğretim Yönetim Sistemleri ve ders araçlarını kullanırken erişim sorunu yaşadınız mı? *
F) Aşağıdaki maddelerde verilen duruma katılma derecenizi karşısındaki seçeneklere göre belirtiniz.
1: Hiç Katılmıyorum
2: Katılmıyorum
3: Biraz Katılıyorum
4: Katılıyorum
5: Tamamen Katılıyorum

Çevrimiçi / uzaktan öğrenimde:
1. Derslerin bilgisayar ortamında uygulamalar aracılığı ile çevrimiçi sunulması uygundu. *
2. Kayıt alınan derslerin tekrar izlenebilirliği öğrenmemi olumlu etkiledi. *
3. Akademik gelişmeme katkıda bulundu. *
4. Öğrenim gördüğüm bölüm için uygundu. *
5. Teorik dersler için uygundu. *
6. Laboratuvar dersleri için uygundu. *
7. Yeni konular ve gelişmeleri öğrenmem için merak uyandırdı. *
8. Kendi öğrenme sürecimi yönetmeye olanak tanıdı. *
9. Yaşanan teknik sorunlar dikkat dağınıklığına yol açtı. *
10. Öğretim üyesi – öğrenci etkileşimini olumsuz etkiledi. *
11. Sınıf ortamının olmaması motivasyonu olumsuz etkiledi. *
12. Sınavlarda yanıt verilen soruya tekrar dönememek başarımı olumsuz etkiledi. *
13. Sınavlarda soruların yanıtlanma sürelerinin kısaltılması başarımı olumsuz etkiledi. *
14. Öğrenciler arasındaki sosyo ekonomik eşitsizlikleri belirgin hale getirdi. *
15. Geleceğe ve iş bulmaya ilişkin duyduğum kaygı akademik motivasyonumu etkiledi. *
16. Ev ortamında uygun çalışma koşulları bulamamak akademik motivasyonumu etkiledi. *
17. Sağlık sorunlarım akademik motivasyonumu etkiledi. *
18. Ailemin ve yakın çevremin sağlık sorunları akademik motivasyonumu etkiledi. *
19. Geleneksel yüz yüze öğretime dönüldüğünde bazı derslerde çevrimiçi / uzaktan öğretimin devam ederek karma (harmanlanmış) eğitimin uygulanması akademik motivasyonu olumlu etkiler. *
20. Üniversitelerde yeterli donanım ve yazılıma sahip sanal dersliklerin kurulması etkin bir çevrimiçi/ uzaktan eğitim sağlar. *

Öğretim Üyeleri çevrimiçi / uzaktan öğretimde;

1. Derslerin açık, anlaşılır, etkin sunumunu sağladılar. *
2. Gereksinim duyduğum konularda geribildirimde bulundular. *
3. Çevrimiçi öğretim sürecini başarıyla yönettiler. *
4. Çevrimiçi öğretim anında öğrencilerle etkin iletişim kurdular. *
5. Öğrencileri motive etmek için çaba gösterdiler. *
6. Öğretim üyelerinin ders materyali geliştirmek için ayırdıkları zamanın artması öğrencilerle etkin iletişim kurmalarını engelledi. *
© 2025 TMMOB Bilgisayar Mühendisleri Odası